{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.826 visninger | Oprettet:

Gelgoat hvad er det? {{forumTopicSubject}}

Hej ja ser af og til folk snakker om dette gelcoat og har da også set bøtterne nede ved den lokale båd pusher men hvad er det helt præsist og hvad gør det godt for osv?

Skal til at male min båd hvis i har nogle råd må i også gerne give det har slebet den ned og regner med at købe noget maling ved en autolakør fordi jeg skal have kawasaki grøn og sort?


Spar penge på din bilforsikring

Kommentarer på:  Gelgoat hvad er det?
  • #1   8. okt 2007 gelcoat er for at gøre glasfiberen modstandsdygtig overfor vand.... så hvis du har slebet helt ned til selve glasfiberen skal du have nyt gelcoat/topcoat lag

  • #2   8. okt 2007 ellers maler du den med en epoxy primer og derefter en autolak.


  • #3   8. okt 2007 Okay steffen hvad sker der hvis man bare maler uden på glasfiberen?
    Hvad er dette epoxy primer og er det lige så godt hvordan og hvorledes? Vil jo gerne have nogle råd så det kan blive gjort så godt som muligt..


  • #4   8. okt 2007 glasfiber er ikke vandtæt
    det er gelcoaten eller epoxy primeren.
    men gelcoat kan du ikke male på større flader,
    det bliver smurt i bådformen inden at der bliver lagt fiber på.
    men en epoxyprimer kan du rulle på rå glasfiber.og derved gøre den vandtæt. derefter kan du sprøjte en autolak på.
    prøv evt. at kigge i min profil under limbo.


  • #5   8. okt 2007 du kan godt male gelcoat på større flader...det kan sågar sprøjtes på men er lidt sværere at male med end alm maling.
    men det kan sagtens rulles på(det er det på min) husk hvis du bruger gelcoat som øverste lak skal der voks i(så det bliver til topcoat) du kan også bare købe topcoat til øverste lag hvis det er...
    men epoxy primer virker også som en fin løsning, det har jeg dog ingen erfaringer med


  • #6   8. okt 2007 hvis man er maler kan det nok lade sig gøre,
    men hvis ikke,
    får man et bedre resultat ud af epoxy/autolak.
    der er vist kun to steder i DK der kan sprøjte gel-coat på med et ordentligt resultat.
    jeg ville vælge epoxy/autolak for det er nemt at arbejde med.
    man kan tilsætte en anden hærder i lakken så den kan give sig med bådens skrov.
    vist den samme man bruger på bløde spoilere og lign.


  • #7   8. okt 2007 om du maler med epoxy eller autolak, kan du jo sprøjte havd som helst ovenpå..... om det øverste lag så bliver bådmalin(nok svært at få i kawa-grøn) eller autolak gør nok ik den store forskel... autolak, skal vist bare tilsættes noget som jan S også er inde på

  • #8   9. okt 2007 Okay hvor får man fat i det epoxy? Kan jeg godt købe noget autolak og så rulle det på eller hvad vil være bedst at gøre?

  • #9   9. okt 2007 autolak skal sprøjtes på for at få et godt resultat(det allerbedste er selvfølgelig at få en autolakkør til det, især hvis du ingen erfaring har med det), hvis du vil rulle malingen på vil jeg anbefale at købe noget bådmaling istedet

  • #11   9. okt 2007 Okay steffen men har ikke rigtigt penge til det..

  • #12   9. okt 2007 da jeg lavede min gik det også ud på at gøre det billigst muligt. derfor valgte jeg at male med gelcoat og topcoat den står så bare i hvid da det var den farve topcoaten havde, men du kan få farve til at blande i topcoaten hvis det er......
    smid en pb hvis du vil have en mailadresse til ham jeg købte glasfiberprodukter samt gelcoat hos


Kommentér på:
Gelgoat hvad er det?

Annonce